Liebster Award

Voor de nederlandstalige lezers:

Dit kwam heel onverwacht: een nominatie voor de Liebster award.
Dankjewel Jitske van scribblingmonday voor deze nominatie. Dit is ontzettend leuk.
Het is een oorspronkelijk Duitse award om kleinere blogs in de bloemetjes te zetten.

Je wordt genomineerd door iemand die vindt dat jouw blog écht de moeite waard is.
Voor deze nominatie gelden enkele regels waar je rekening mee moet houden:

  • Bedank en link naar de persoon/blog die je genomineerd heeft
  • Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door diegene die je genomineerd heeft
  • Nomineer 11 andere bloggers en link deze (200 volgers en minder)
  • Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie

De vraagjes die Jitske mij stelde:

1. Als jij, even afgezien van alle mogelijke beperkingen, een willekeurig dier in huis zou mogen halen. Welk zou dat zijn?
Ik heb geen huisdieren. En eigenlijk mis ik dat ook niet.
Met drie kindjes in huis blijft er weinig tijd over om nog een diertje te verzorgen en te vertroetelen. Als ik dan toch moet kiezen: een poesje!

2. Waarom ben je deze blog gestart?
Ik twijfelde al een tijdje om een blog te beginnen.
Ik was bang geen of weinig tijd te hebben…
De Mara-sew-along van Compagnie M. trok me over de schreef.
Heel onverwacht heb ik die wedstrijd nog gewonnen ook!

3. Welke naam zou je willen hebben (of zouden je ouders je gegeven hebben) als je met het andere geslacht geboren zou zijn?
Of ik die naam zelf zou willen hebben weet ik niet
maar moest ik ooit nog een zoontje krijgen
(of moest er ooit een huisdier komen :-))
dan zou het Fons heten.

4. Stel, jij bent voor één dagje helemaal alleen op de wereld. Wat doe je?
Op mijn gemakje in een grote stoffenwinkel snuisteren!
Ik kan heel moeilijk stoffen kiezen en heb daar dan ook heel veel tijd voor nodig.
Een stoffenwinkel voor mij alleen zou dus wel eens heel handig zijn.

5. Waar vind jij inspiratie voor je blog?
Mijn grootste inspiratiebron zijn mijn kindjes!
Het is voor hen en door hen dat ik beginnen naaien ben.
Ook andere blogs kunnen mij inspireren maar ik probeer toch mijn eigen ding te doen!

6. Leukste vakantieplekje in eigen land?
Nieuwpoort, daar voel ik me gewoon thuis.
Leuke winkelstraat, gezellig dorpsplein, een leuk strand om uit te waaien
en mooie herinneringen om te koesteren…

7. Beeld je in: lekker weertje, vakantiegevoel, lekker niets doen.
Met welk drankje settel jij je in de hangmat in je tuin?
Hmmm, nu twijfel ik echt tussen gin tonic en Mojito.
Ik ben dol op limoenen, dus ook in mijn gin tonic mag er geen limoen ontbreken.

8. Afgezien van alle diploma’s, vereiste kwaliteiten of talenten. Wat is jouw ultieme droomjob?
Wat een moeilijk vraag is dit!!! Ik werk nu full-time, heb een druk gezin en een man die weinig thuis is.
Thuis workshops geven zou ik heel leuk vinden. Misschien komt dit er wel ooit eens van…

9. Wie zijn je favoriete bloggers?
Ik kijk er steeds naar uit als er een nieuwe post verschijnt van Toertjes & Pateekes, Emma & Mona, Zonen09, Compagnie M., Byevamaria, P’tit monstres, Le labo d’Isa…
En hoogstwaarschijnlijk bestaan er nog zoveel blogs
die de moeite waard zijn om te volgen die ik nog moet ontdekken.

10. Welke film kan je honderd keren herbekijken waarbij je steeds opnieuw tranen moet laten?
Ik zou echt elke film 100 keer kunnen bekijken want mijn geheugen is niet zo sterk in filmplots onthouden…Tot grote spijt van mijn man!
Tranen laten heb ik gedaan bij ‘The Notebook’.

11. Wat was het leukste nieuws dat je afgelopen dagen gehoord hebt?
Een afspraakje met een vriendin van de middelbare school.

De blogs die ik selecteer:
* Petite bout de chou
* Made by Lot
* M.E. Sew Lovely
* Les jardins d’Elysse
* Boevenbende
Eulala c’est chic
Pippelien
Nectar of Joy
Luckymieke
Appelstien
Lokakid
* Juffertje in het groen

Mijn vraagjes voor jullie zijn:
* Waarom koos jij jouw blognaam?
* Omschrijf jezelf in 5 woorden?
* Heb jij een rare gewoonte? Welke?
* Heb je ergens spijt van? Wat zou je anders doen?
* Welke voornemens nam jij voor dit jaar?
* Welke film was jouw favoriet als kind?
* Waar zie jij jezelf over 5 jaar?
* Een sfeerfoto van het gezelligste plekje in huis?
* Hoe combineer jij werk, hobby, gezin? Wat is voor jou een goede verhouding?
* Als het snel moet gaan, wat kook je dan?
* Wat is jouw ‘guilty pleasure’?

Veel plezier met het beantwoorden van de vraagjes!

7 gedachtes over “Liebster Award

  1. Dankjewel voor de nominatie! 🙂 Een eer om dit van jou te mogen ontvangen. Jouw mooie creaties weergegeven in prachtige foto’s zijn een plezier om te zien en te lezen! Ik ga echter de award aan mij laten voorbijgaan. (ben al eens genomineerd en daarvan kan je een blogpost terugvinden in het jaar 2014)

    Like

Geef een reactie

